mandag 12. april 2010

Familiebesøk og sjokoladekake-forsøk..

Nå sitter vi og venter på familien til Remi som sendte melding og sa de skulle stikke innom en tur..
Steinar maser alltid om kake når de kommer, men ellers har de aldri sagt fra før de kom på besøk,
så det har jo ikke vært tid til å bake noe før de har vært her..
Men denne gangen sa de jo fra, så da tenkte jeg at jeg skulle overraske han..

Jeg fant ut at jeg skulle bake en sjokoladekake, men oppdaget at vi var fri for både melk og egg...
Etter et kjapt søk på nettet fant jeg en oppskrift som så grei ut og som var uten både egg og melk..
Her er den:

Sjokoladekake uten egg og melk:
5 ss kakao (Jeg brukte 7ss nesquick siden kakaoen sto alt for langt opp i skapet, innerst) hihi.. Lenge leve latskapen!
4 dl sukker
3 ts vaniljesukker
¼ ts salt (Det hoppa jeg over, siden det er salt i smøret jeg brukte)
7 dl hvetemel
3 ts bakepulver
3 dl saft eller juice (jeg valgte appelsinsaft)
300 g melkefri melange (Jeg brukte vanlig soft flora)

Alt det tørre blandes, tilsett væsken.

175 grader i ca. 40 min.
Liten langpanne, 20x30 cm eller cacasfigurform

(Jeg brukte en vanlig springform) 

Det var oppskrift på glasur også, men jeg lager heller min egen vri på nougat-krem.. Men den har jeg ikke oppskrift på.. Den går på øyemål.. Sånn her lager jeg den:
Ta litt nesquick i en kopp, ha i litt vann og rør ut så det blir litt tynnere enn sjokade ca..
Bland det sammen med litt mykt smør (soft flora). Bland alt det med melis...
Husk å lag nok til å ha både inni og oppå kaka... Mmmm!
(Det blir søtt som bare d altså!!)

Nå er det bare å vente i spenning... Bilde kommer kanskje etterpå... Hvis jeg husker på det;p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar